- Szczegóły
-
Odsłony: 34324
Elżbieta Kamela
tel. (82) 545 97 03
fax: (82) 545 97 14
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
Do zadań skarbnika gminy należy:
1) wykonywanie zadań i obowiązków głównego księgowego jednostki sektora finansów publicznych, wynikających z ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych oraz przepisów wykonawczych do ustawy, w szczególności:
1) prowadzenie rachunkowości budżetu gminy jako organu finansowego tj.:
a) syntetyka całości dochodów i wydatków gminy,
b) przekazywanie podległym jednostkom środków finansowych na realizację zaplanowanych wydatków,
2) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
3) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym, dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
2) opracowywanie projektu budżetu gminy w zakresie planu dochodów, wydatków i zadań inwestycyjnych oraz funduszy celowych na podstawie planów finansowych przedłożonych przez kierowników referatów i podległych jednostek organizacyjnych,
3) opracowywanie projektów uchwał rady i zarządzeń wójta dotyczących zmian z budżecie gminy, na podstawie zebranych z referatów i jednostek propozycji,
4) opracowywanie układu wykonawczego budżetu,
5) informowanie jednostek organizacyjnych gminy o wysokościach planowanych kwot budżetu - plan dochodów i wydatków,
6) prowadzenie spraw związanych z lokowaniem wolnych środków pieniężnych,
7) prowadzenie bieżącej kontroli płynności finansowej budżetu gminy,
8) przyjmowanie i weryfikowanie pod względem rachunkowym miesięcznych i okresowych sprawozdań budżetowych jednostek oraz sporządzanie zbiorczych sprawozdań z realizacji budżetu gminy,
9) analizowanie przebiegu realizacji budżetu gminy oraz podejmowanie stosownych działań w tym zakresie,
10) współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, administracją rządową, zespoloną i specjalną.
11) przygotowywanie dokumentów związanych z zaciąganiem przez gminę kredytów bankowych i pożyczek,
12) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez wójta dotyczących polityki rachunkowej,
13) inicjowanie i tworzenie warunków dla pozyskania dodatkowych środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań gminnych,
14) analizowanie wykorzystania środków przydzielonych z budżetu państwa oraz pozyskanych środków z innych źródeł, które są w dyspozycji budżetu gminy,
15) nadzór nad terminowym ściąganiem należności i dochodzeniem roszczeń spornych oraz spłatą zobowiązań,
16) udzielanie kontrasygnaty na dokumentach mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych,
17) nadzorowanie i koordynowanie pracy Referatu Finansowego,
18) wykonywanie innych prac zleconych przez wójta.